sobota 15. března 2014

Krok za krokem - Edouard de Colbert - #2

Zdravím a pozdravuji,

jsme zpátky u postupu barvení figurky. Minule jsme si ukázali přípravu modelu pro barvení a tvorbu terénu. Dnes se podíváme na její barvení.


Model jsem nejdříve nastříkal černým sprejem. Snažím se stříkat odspodu. Po zaschnutí jsem pro změnu použil bílý sprej. Tentokrát jsem stříkal shora.


U každého modelu začínám obličejem. Osobně se dívám na model jako na celek, ale obličej je jeho nedílnou součásti a vždy přitahuje pozornost diváka. Jako základ jsem použil akrylové barvy a dělám dva až tři slabé nátěry.


U každého modelu začínám obličejem. Osobně se dívám na model jako na celek, ale obličej je jeho nedílnou součásti a vždy přitahuje pozornost diváka. Jako základ jsem použil akrylové barvy a dělám dva až tři slabé nátěry.


Před samotnou malbou olejem si vždy každou olejovou barvu nanesu na kus papíru a odsaji konzervační olej z tuby. Až mi barva začne pomalu matnou, tak jí přenesu na paletu. Namíchám základní odstín pleti a přidávám lněný olej podle potřeby.
Zde jsem použil: Okr zlatý, Terra Rossa, Brown Madder Elizarine, Umbru přírodní i pálenou, Kobalt modrý a Titanovou bílou. Pro strniště na tváři používám mix základní pleťové barvy do které přimíchávám trochu kobaltové modré a umbry přírodní.


Postup stínování olejem často měním. Někdy si nanesu olejový film, do kterého tupuji odstíny a někdy nanáším už barvy na patřičná místa…stíny do míst, kde má být stín a světla do míst, kde má být světlo. Na obličeji pracuji i několik dní, kdy opravuji, popřípadě zesvětluji/ztmavuji odstíny.


Na modrou část uniformy jsem použil akrylové barvy. Vždy jsem nanášel hodně řídkou barvu a tím korigoval stíny a světla.


Zde jsou barvy pro modré stínování.


Přiznám se, že na začátku jsem měl v plánu malovat olejem. A také jsem i začal. Pomalu jsem si připravoval podkladovou barvu. Vždy nanáším slabé vrstvy a vždy pohybuji štětcem jiným směrem. Zde je vidět nános první vrstvy.


Během natírání červené uniformy jsem si řekl, že bych si mohl trochu pomoct a podklad si trochu předstínovat. Začal jsem nanášet světla a stíny a ve výsledku jsem zjistil, že už ani olej potřebovat nebudu. Pomocí řídkých nátěrů jsem uniformu kompletně vystínoval pouze akrylem.
Později jsem se k uniformě ještě vracel a občas někde poupravil odstíny, ale v podstatě se nejednalo o žádný velký zásah.


Zde jsou barvy, které jsem na uniformu použil. Později určitě najdu lepší kombinaci barev.


Začal jsem si připravovat poklad pro zlaté vyšívání na uniformě. Vše, co mělo být zlaté, jsem přetřel hnědou barvou.


Zde je ZLATÉ VYŠÍVÁNÍ už hotové. Model jsem také už umístil na hotový podstavec.


Už stačilo jen domalovat drobnosti, jako jsou stříbrné přívěsky a medaile, chochol na čepici, rukavice a šerpa kolem pasu.


Z přiloženého plátku olověné fólie jsem vyřezal popruhy na šavli a vše slepil dohromady. Před samotným nalepení k modelu jsem vše nabarvil. Stačilo už jsem popruhy přilepit a model je hotový.


Hotový model.

S přáním krásného víkendu
Milan D.  

Žádné komentáře:

Okomentovat