sobota 1. března 2014

Krok za krokem - Edouard de Colbert - #1

Krásný víkend všem
dostal se mi do ruky model od firmy La case della Maket, která má sídlo ve Švýcarsku. Jedná se o Generála Edouarda de Colberta a podle mého názoru je to asi nejpovedenější model z jejich řady. Hezky zpracovaný, velmi dobře odlitý a bez povrchových vad. Přesně tak by měl model vypadat.
Model má velikost 75 mm a je celý kovový.
Rozhodl jsem se, že během práce budu dělat fotky a sepíšu krátký postup práce.
Model jsem maloval do soukromé sbírky a společně s modelem jsem obdržel i dřevěný podstavec.


Zde je obrázek předlohy.


Z krabičky jsem vyndal kovové díly a plátek olověné fólie, ze které se budou později dělat popruhy na šavli.


Všechny díly jsem očistil pilníčkem od dělící roviny. Používám k tomu různé druhy pilníčku…plochý, kulatý, čočkovitý apod. Každý se hodí na jinou část modelu. Občas sáhnu po skalpelu, ale v tomto případě nebylo třeba odstranit větší nálitek.


Pomocí drátěné houbičky celý model očistím a vyleštím. Zbavím povrch drobných nerovností, které můžeme okem přehlédnout.


Model bude putovat poštou a je třeba ho pořádně zpevnit. Podrobnější popis PINOVANI.


Do nosných částí modelu se snažím dávat více drátků.


Pohled na již nadrátkovaný model.


Model je kompletně slepený a připravený pro základní nástřik. Je čas se vrhnout na tvorbu terénu.


Pohled na dřevěný podstavec. Krásná struktura dřeva s černou základnou bude k modelu pasovat.


Podstavec jsem oblepil papírem, abych uchránil jeho povrch od barev.


Do podstavce jsem navrtal díry pro umístění drátků. Model tak bude pevně spojený s podstavcem a je menší pravděpodobnost, že se během přepravy uvolní.


Pro tvorbu terénu používám různé spárovací hmoty, které v sobě mají namíchaný drobný písek. Po zavadnutí jsem přilepil větší kamínky a komplet „posolil“ hodně jemným pískem.


Celý podstavec jsem stříkl bílým sprejem, abych sjednotil povrch.


Stříkací pistolí jsem nabarvil zem. Použil jsem různé odstíny hnědé. Na kameny jsem použil světlejší šedou.


Celý podstavec jsem začal napouštět hnědými a zeleným washem (hodně řídká barva). Vzhledem k tomu, že se jedná o akrylové barvy, tak jsem si postup zrychloval fénem.


Zde jsou barvy, které jsem použil. Dvě hnědé a jednu zelenou.


Po důkladném proschnutí jsem začal podstavec stínovat. Kameny pomocí štětce a světlejší šedé barvy a zem světle hnědou a technikou drybrush (suchý štětec).


Na podstavec jsem nalepil trávu. Zelená tráva je z koupeného plata, ze kterého se jednotlivé trsy odlepují. Už v základu mají trochu lepidla na sobě, ale osobně přidávám ještě trochu kontaktního lepidla. Suchá tráva je z „kokonu“, který mi kamarád dovezl z Egypta.


Zde je vidět „kokon“ trávy a způsob jeho vytrhávání. Každý trs je jiný a jednotlivé stébla jsem různě dlouhá.


Suchou trávu jsem nastříkal různými odstíny zelené. Přidal pár spadlých lístků, které jsem malinko přibarvil a podstavec byl hotový.

Ve druhém díle se podíváme na samotné barvení modelu.

S pozdravem
Milan D.

Žádné komentáře:

Okomentovat