úterý 6. prosince 2011

Krok za krokem - Jak zabalit model

I v tomto koníčku existují sběratelé již hotových a nabarvených modelů. Můžeme je potkat po různých zahraničních soutěžích, kde se prochází a hledají nové kousky do své sbírky. Zde není problém předat modelu sběrateli, kdy si sběratel umístí nový model do své přepravní bedny a odjede domů.
O něco složitější situace nastává, kdy si sběratel vybere model na internetu a požádá majitele, aby mu model zaslal poštou. Samozřejmě obě strany mají zájem na tom, aby model došel v pořádku a bez poškození. Ale jak na to.....
Rád bych zde presentoval postup, který jsem použil při zaslání modelu The Cameron Highlanders.
Nejdříve jsem na poště koupil dvě papírové krabice. Poté jsem si připravil tlustý molitan, kus pevného kartónu, fixu a nůž.


Molitan jsem nařezal na rozměr menší krabice.


Model jsem pomocí lepící pasky připevnil na kus pevného kartónu. Kartón nám zaručí, že se model nebude v krabici posouvat ani naklánět.


Model jsem si položil na molitan a fixou namaloval obrys modelu. Stejný postup jsem udělal i na druhý kus molitanu, ale v tomto případě zrcadlově.


Za pomocí nože jsem vyřízl kapsy.


Model jsem umístil do vyřezaných kapes a zkontroloval, zda se nehýbe.


Složil jsem molitany k sobě a uložil do menší papírové krabice.


Připravil jsem si druhou papírovou krabici. Měla by být dost veliká, aby se tam vešla menší krabice a bylo místo i na výplň.


Začal jsem krabici plnit kusy nařezaného papíru.


Když jsem měl zaplněné dno, tak jsem vložil menší krabici a začal vyplňovat kolem dokola.


Kompletně jsem krabici vyplnil.....


.....a zavřel. Teď už jen pořádně zalepit, nadepsat adresáta a směle na poštu.


Za pár dní jsem obdržel zprávu, že model došel v pořádku...........

S pozdravem
Milan D.

Žádné komentáře:

Okomentovat